Félelmetes volt, ahogy a hazai EV piacot 2024-ben letarolta a BYD, még mindig ott az MG is és bár már éppen megjelennek végre a nyugati gyártók versenyképesebb modelljei, már jön is a következő kínai. Az új szereplő neve Omoda E5, a Chery nevű vállalat legújabb elektromos SUV modellje. Ez pedig a 61 KWh akkumulátorával különösen érdekes lehet a magyar vásárlók számára, mert ezzel a kapacitással a maximális állami támogatás vehető rá igéynbe.
Az Omoda E5 egy kompakt crossover SUV, amely a Chery T1X platformjára épül. A jármű hajtásáról egy 150 kW teljesítményű (204 lóerős) és 340 Nm nyomatékú villanymotor gondoskodik, amely az első kerekeket hajtja meg. Ezzel a konfigurációval az autó 7,6 másodperc alatt gyorsul 0-ról 100 km/h-ra, ami nem egy sportkocsis, "elhagyom a hajam" tempó, de teljesen rendben van ebben a kategóriában.
Az energiaellátást egy 61,05 kWh kapacitású lítium-vas-foszfát (LFP) akkumulátor biztosítja, amely a gyártó szerint akár 430 km-es hatótávolságot is lehetővé tesz a WLTP ciklus szerint. (Azért a valódi adatokat a másik lapon (link fentebb) érdemes megnézni.) A valós körülmények között mért fogyasztás 16,8 kWh/100 km körül alakul.
Az Omoda E5 töltési képességei vegyes benyomást keltenek. Az autó egyenáramú (DC) gyorstöltéssel maximum 80 kW teljesítményt képes felvenni, amellyel az akkumulátor 30%-ról 80%-ra történő töltése körülbelül 28 percet vesz igénybe. Ez a töltési sebesség nem kiemelkedő, de a mindennapi használat során elfogadható. Otthoni vagy lassabb váltakozó áramú (AC) töltés esetén az autó 6,6 kW teljesítménnyel tölthető, ami azt jelenti, hogy egy teljes töltés körülbelül 10 órát vesz igénybe egy 7 kW-os fali töltővel.
Az Omoda E5 belső tere modern és igazán jól felszerelt. A kabinban két 12,3 hüvelykes kijelző található: az egyik a műszeregység, a másik pedig az infotainment rendszer számára. Az autó támogatja a vezeték nélküli Apple CarPlay és Android Auto rendszereket, valamint vezeték nélküli telefontöltőt is kínál. Az anyaghasználat és a kidolgozás minősége megfelelő, bár néhány helyen találhatók keményebb műanyagok is. Az ülések kényelmesek, és a hátsó lábtér is elegendő helyet biztosít két felnőtt számára. A csomagtér kapacitása 380 liter, ami valamivel kisebb, mint néhány versenytársé, de a mindennapi használatra elegendő lehet.
Az autó számos fejlett vezetéstámogató rendszert kínál, beleértve az adaptív sebességtartó automatikát, a sávelhagyás-figyelmeztetést, a holttér-figyelést és az automatikus vészfékezést és mindezt alapáron! Az autó hét légzsákkal van felszerelve és a már említett vészfékasszisztens is adhat egy kis plusz megnyugvást forgalmasabb környezetben.
Az E5 magyar ára a cikk írásakor 14 990 000 Ft-ról indul (ami vállalkozásaknak, pályázati támogatással 10 990 000 Ft-ot jelent) és legalább egy tekintetben nagyon-nagyon versenyképes. Ez pedig a komplex garancia csomagja, amely 7 évre szóló korlátlan(!) kilométeres garanciát, valamint 7 éves szervizelést kínál
Az Omoda E5 egy ígéretes modell a kompakt elektromos SUV-k piacán, amely jó választás lehet azok számára, akik egy megbízható, jól felszerelt és gazdaságos elektromos járművet keresnek az átlagosnál magasabb technológiai igényekkel. A márka újításokra és a vásárlói visszajelzésekre alapozva tovább finomíthatja a modellt a jövőben.